Inspektorat ZUS w Gnieźnie zaprasza przedsiębiorców poszkodowanych w nawałnicy, która 20 maja przeszła nad Gnieznem, na trzy dyżury telefoniczne.
Dyżury nt. „Wszystko o ulgach ZUS przysługujących poszkodowanym w nawałnicy” odbędą się przez trzy dni, w czwartku 23 maja, w piątek 24 maja i w poniedziałek 27 maja br., w godzinach od 10.00 do 12.00, pod numerem telefonu 61 42 40 650.
Podczas dyżurów będzie można uzyskać informacje, jak starać się o odroczenie terminu płatności składek, o rozłożenie płatności składek na raty, czy nawet o ich umorzenie. Ponadto przedsiębiorcy, którzy już korzystają z wyżej wymienionych ulg i w związku z nawałnicą mają trudności z realizacją spłaty, będą mogli zwrócić się o zmianę warunków zawartej umowy.
Udzielimy również porad, co ma zrobić płatnik zobowiązany do wypłaty świadczeń z ubezpieczenia chorobowego, gdy nie ma środków na wypłaty zasiłków, np. chorobowego lub macierzyńskiego. Będziemy również zachęcać do przejścia na system e-AKTA i tym, którzy stracili bazę danych, pomożemy wystąpić o pliki KEDU – informuje Marlena Nowicka – rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce – Jeżeli będzie potrzeba, to zwiększymy ilość dyżurów o kolejne dni i dodamy dodatkowe stanowisko na Sali Obsługi Klientów.